Erinomainen isännöinti
Moni isännöitsijätoimisto tarjoaa hyvin samankaltaista sisältöä tarjouksessaan palvelusisällön laajuutta tarkasteltaessa, toki erojakin löytyy. Suurimmat erot tulevat kuitenkin siitä, miten asioita käytännössä hoidetaan. Jos näin ei olisi, miksi asiakastyytyväisyyskyselyiden tulosten hajonta on usein varsin laaja? Jotakin erilaista tekevät siis yritykset, jotka pärjäävät asiakastyytyväisyyskyselyissä selvästi paremmin kuin muut.
Mistä nämä erot sitten tulevat?
Sovittujen tehtävien laadukkaan hoitamisen lisäksi, kysymys on loppujen lopuksi varsin yksinkertaisista asioista. Alla muutamia niistä:
- Selkeä toimenkuva ja hinnoittelu.
Erinomainen isännöitsijä kertoo jo tarjousneuvotteluvaiheessa mikä heidän toimenkuvansa ja mitä siihen sisältyy. Myös hinnoittelun tulee olla selkeää, kukaan ei hyödy siitä, että asiakkaalle tulee yllätyksenä myöhemmin mitä isännöinti eri tilanteissa tulee maksamaan. Erityisesti tämä korostuu isompien remonttien hoitamisessa. Erinomainen isännöitsijätoimisto kertoo reilusti ja avoimesti mistä hinta muodostuu, tässä työssä ei pikavoittoja haeta. - Syvä luottamus.
Isännöitsijä hoitaa tavallisen ihmisen usein isointa omaisuutta ja sen toimen hoitaminen vaatii syvää luottamusta. Luottamusta ei saada, se ansaitaan käytännön teoilla. Asiakkaan pitää kokea, että isännöinti tekee aina työtä asiakasyhtiön ja sen osakkaiden edun mukaisesti. - Avoin viestintä.
Asiakkaan täytyy saada avoimesti tietoa yhtiönsä asioista, ilman että sitä pitäisi erikseen pyytää. Avoin ja aktiivinen viestintä yhtiön asioista on isännöitsijän tärkeimpiä tehtäviä. - Pitkäjänteinen toiminta.
Kaikessa toiminnassa tulee ajatella toiminnan vaikutuksia pitkälle tulevaisuuteen. Keskinäinen luottamus ja tunne oikealla tiellä olemisesta lisääntyy, kun osakkailla on mahdollisuus ennakoida tulevia asioita paremmin. - Selkeät toimintamallit.
Isännöitsijän työssä tulee valtavasti uusia asioita eteen jatkuvalla syötöllä. Erinomainen isännöitsijätoimisto kehittää näihin asioihin nopeasti laadukkaat ja asiakkaita hyödyttävät toimintamallit. Tällöin myös laatu pysyy tasaisena toimiston sisälläkin. - Hallituksen selkänoja.
Hallituksen tehtävä on päättää asioista, isännöitsijän tehtävä on opastaa ja neuvoa hallitusta. Isännöitsijän yksi tärkeimmistä tehtävistä on tukea hallitusta kaikissa päätöksissä.